intheclouds intheclouds
8957
BLOG

Jeśli dwa wybuchy, to wciąż "Okęcie, mamy problem!"

intheclouds intheclouds Rozmaitości Obserwuj notkę 23

Owy hangar (clouds.salon24.pl/399036,byl-sobie-hangar-tajemnicze-okecie-2010 ) miał związek z Polnipponem, firmą Ireneusza Sekuły, a oba iły miały kontakt z owym hangarem (później iły te zostały przejęte przez Airways Polonia, które wynajmowały właśnie te specjalne samoloty jednemu z największych mafiozów rosyjskich). Iłami tymi przemycano w latach '90 broń m.in. do Pakistanu. Dużo wskazuje na to, że hangar był połączony tajemnymi, podziemnymi korytarzami z obiektami położonymi nie tylko na wojskowym Okęciu, ale też poza lotniskiem.

Broń mogła trafiać na pokład właśnie w ten sposób - poprzez tunele, których właz otwierano pod zadaszeniem owego hangaru nr 21. Czy 36. specpułk nie mógł mieć o tym żadnej wiedzy?

Wypłynięcie historii z łapówką dotyczącą tego właśnie hangaru, biznesmena, który specjalizuje się m.in. udrożnianiem tuneli, tuż na kilka dni przed "tragedią smoleńską", daje do myślenia, czyż nie? Tym bardziej, że dowodu w śledztwie pozbyto się w miesiąc po wszczęciu śledztwa, a było one prowadzone przez niepoczytalnego obecnie po własnoręcznie wykonanym "spoliczkowaniu" w swoim stylu, Mikołaja Przybyła.

Być może rzeczywiście to zbieg okoliczności i hangaru pozbyto się w celu ukrycia powiązań 36 specpułku z mafią rosyjską?

Nie zapala się nikomu lampka alarmowa - szczególnie kiedy jest domniemana możliwość powiązania 36 specpułku z Wiktorem Buttem, jednym z największych ludzi w mafii rosyjskiej? To przecież 36 specpułk miał zabrać Prezydenta i delegację 10.04.10 do Rosji...

Nawet jeśli były te "dwa wybuchy" - pokazuję, gdzie szukać winnych. I proszę mi wierzyć, że łatwiej tutaj, na własnym podwórku znaleźć, niż tam, na cudzym, czyli polance przy Siewiernym.

 

---

 

Materiały:

 

1. o iłach:

 

http://forum.gazeta.pl/forum/w,13,1108578,,Czy_Polacy_latali_dla_Wiktora_Butta_.html?v=2&wv.x=1

Czy Polacy latali dla Wiktora Butta?

W poniedziałkowej GW duży tytuł: "Rosjanin Wiktor Butt, największy handlarz
bronią, współpracował z talibami." A kto jeszcze?

Usiądźcie panowie do komputera. Wpiszcie adres:
www.ne.jp/asahi/nobby/airliners/il18daallosf.htm
Cóż się nam pokazuje? Samolot transportowy Ił-18D, polska rejestracja SP-FNW, w
barwach tajemniczej somalijskiej linii lotniczej Daallo Airlines,
sfotografowany na lotnisku w Hargeisa, Północna Somalia. Data publikacji - luty
2000. Data zdjecia - prawdopodbnie póżny 1997 albo wczesny 1998. Skąd Polacy w
tym towarzystwie? Idźmy dalej. Adres: www.yukosys.com/daallo-
com/profile.htm, opis linii Daallo. Tyz piknie. No to teraz dalej:
aerotransport.free.fr/Airlines/a104517.html Francuska baza danych
lotnictwa cywilnego dla entuzjastow lotnictwa. Cóż my tu takiego widzimy:

Name/alias:
Air Pass/Pietersburg Aviation Services & Systems/Air Cess Swaziland Pietersburg-
Gateway Int'l,South Africa

Brief history:
Formed by Air Cess. Disbanded when South Africa's CAA charged Air Cess with 146
breaches of civil aviation law. Reorganized as part of Metavia group in 1998 in
Equatorial Guinea, dba Air Cess, and in Central African Republic as
Centrafrican AL


Codes Operating base Brief history 1997-1998 Formed by Air Cess. Disbanded
when South Africa's CAA charged Air Cess with 146 breaches of civil aviation
law. Reorganized as part of Metavia group in 1998 in Equatorial Guinea, dba Air
Cess, and in Central African Republic as Centrafrican AL.

Air Cess? No to jesteśmy w domu: Wiktor Anatoliewicz Butt, pzemytnik broni
opisany przez GW.

Co to ma wspolnego z SP-FNW? Wszystko. W tabeli, pod tym samym adresem, widać:

3D-SBW Il-18D 186009202 ex SP-FNW to 3C-KKK Air Cess c/s
3D-SBZ Il-18D 188010903 ex SP-FNZ ufo c/n unconfirmed

Jak to rozszyfrowac, bardzo prosto, wystarczy pobiegac troche po tej bazie
danych

Iljuszyn 18D, numer fabryczny płatowca 186009202:
aerotransport.free.fr/Airlines/a21832.html
samolot NRD-owskiego Interflugu, rejestracja D-AOAR, poprzednia rejestracja DDR-
STK
Rejestracja niemiecka zmieniona na polska: SP-FNB

Oraz blizniak, Iljuszyn 18D, numer fabryczny płatowca 188010903, rejestracja D-
AOAT, poprzednia rejestracja DDR-STN Rejestracja zmieniona na polska: SP-FNC

Dwa Iljuszyny 18D DDR-STK i DDR-STN, wersja towarowa ultra-dalekiego zasiegu
(ponad 8000 km), z fabrycznie wbudowanymi dodatkowymi zbiornikami paliwa i
dodatkowym wyposazeniem nawigacyjnym, przekazane zostały NRD-owskiemu
Interflugowi przez radzieckie lotnictwo wojskowe w poznych latach 70-tych.
Cywilne Iły-18V miały normalnie skrzydła i gondole silników w kolorze
naturalnego aluminium. Na dwoch przekazanych egzemplarzach wojskowych Iłów-18D
przetrwala w tych miejscach, i na statecznikach pionowych, charakterystyczna
matowa, jasnoszara farba radzieckiego lotnictwa wojskowego.

Po co były NRD-owskiemu Interflugowi wojskowe transportowce dalekiego zasięgu?
Afryka. W latach 80-tych, DDR-STK i DDR-STN wożą "doradców” z NVA DDR i Stasi,
broń, amunicję i części zamienne do pojazdów pancernych do Angoli i Mozambiku,
wspierają kubański korpus ekspedycyjny. Ultra-daleki zasięg pozwala unikać
międzylądowań na zachodnich lotniskach. Z zewnątrz, towarowy Ił-18D wyglada jak
pasażerski Ił-18V. Kadłub przemalowano na kolory Interflugu. Statecznik
pionowy, skrzydła i gondole silników zostają w wojskowej jasnoszarej farbie
maskującej.

Po upadku muru berlińskiego, DDR-STK i DDR-STN wchodzą w skład masy
upadłościowej Interflugu, otrzymują tymczasowe ogólnoniemieckie rejestracje D-
AOAR i D-AOAT.

W 1990 roku dwa ex-NRD-owskie transportowce D-AOAR i D-AOAT kupuje, na kredyt,
za 700 tysiecy franków szwajcarskich, Ireneusz Sekuła. Samoloty stają się
własnością firmy Polnippon Air Cargo. Otrzymują polskie rejestracje SP-FNB i SP-
FNC. Kadłub zostaje przemalowany na kolory Polnipponu. Statecznik pionowy,
skrzydła i gondole silników zostają w wojskowej jasnoszarej farbie maskującej.
Potwierdzenie jest pod adresem aerotransport.free.fr/index.html?
Airlines/a99049,
można tam też zamówić zdjęcia obu samolotów. Dokąd latają transportowce
Polnipponu? Nikt nie wie na pewno. Sekuła chwali się prasie, że były już w
Afryce i w Afganistanie. Zasięg tej wersji Iła-18D pozwala na bezpośredni lot
Radom-Kabul .

Sekuła ma trudności ze splatą kredytu. W 1997 roku, dwa samoloty odkupuje
cokolwiek tajemnicza linia charterowa Polonia Airways z Warszawy. Kadłub
zostaje przemalowany na kolory Polonia Airawys. Statecznik pionowy, skrzydła i
gondole silników zostają w wojskowej jasnoszarej farbie maskującej.
aerotransport.free.fr/Airlines/a101731.html Polonia Airways oferuje loty
frachtowe i charterowe swoimi samolotami i, co ciekawe, poradzieckimi
samolotami transportowymi bazującymi w Rosji i na Ukrainie. Polska rejestracja
dwóch transportowców Sekuły zostaje zmieniona, nie wiadomo dlaczego, z SP-FNB i
SP-FNC, na SP-FNW i SP-FNZ. Byc moze FNB i FNC znalazły się już w zbyt wielu
zachodnich bazach danych. Polonia Airways początkowo wynajmuje SP-FNW z polską
załogą somalijskiej firmie Daallo Airlines, ale interes w Somalii idzie
kiepsko. Wkrótce dwa Iły-18D SP-FNW i SP-FNZ idą w leasing linii przemytnika
broni Wiktora Butta, Air Cess. Czy z polskimi załogami? Dokąd latają? Bóg raczy
wiedzieć.

SP-FNW i SP-FNZ Polonia Airways zostają przerejestrowane przez Butta w
Swazilandzie, otrzymują rejestracje 3D-SBW i 3D-SBZ. Wyrzucony w 1998 ze
Swazilandu Butt rejestruje SP-FNW w Gwinei Rownikowej jako 3C-KKK. 3C-KKK
operuje z bazy Sharjah pomiędzy Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi a Liberią.

O SP-FNZ słuch ginie. Istnieją dwie wersje: został rozebrany na części zamienne
w Sharjah, albo zniszczony na ziemi w Mazar-i-Sharif w Afganistanie na skutek
wypadku przy wyładunku amunicji.

3C-KKK, ex-3D-SBW, ex-SP-FNW, ex-SP-FNB. ex-D-AOAR, ex-DDR-STK, Ił-18D numer
fabryczny 186009202, lata dalej. Ostatnio (10 lutego 2002) zostaje podnajęty
przez Air Cess Wiktora Butta panstwowej linii Air Kazakstan.
aerotransport.free.fr/index.html?Airlines/a102508
Z jaką załogą? Dokąd lata? Co wozi? Diabli wiedzą. Byłoby głeboko ironiczne,
gdyby się okazało, że Ireneusz Sekuła niejako pośmiertnie wozi doAfganistanu
żołnierzy GROM-u

 

2. http://clouds.salon24.pl/399036,byl-sobie-hangar-tajemnicze-okecie-2010

 

3.  http://clouds.salon24.pl/401348,hangar-a-przy-hangarze-okecie-2010

 

4.   http://clouds.salon24.pl/404241,ku-pamieci-hangaru-okecie-10-04-10

 

5. http://clouds.salon24.pl/380091,bezbolesny-piercing-plk-przybyla

intheclouds
O mnie intheclouds

"Ludzi można podzielić na dwa rodzaje; tych, którzy są wytworem świata, w którym żyją, i tych którzy są wytworem samych siebie, którzy choć świata nie zmienili, nie dali się zmienić światu. Oni chodzą po świecie, a nie świat po nich". Mr Stachura Galeria zdjęć ze Smoleńska: clouds.web-album.org Polecane notki: 1) Czołg i milicja 2) Tu-154 i Jak-40 - czas przelotu do Smoleńska 3) Tusk 7.04 przyleciał wcześniej i się spóźnił 4) Tu-154 lądował 9.04 w takiej samej mgle 5) O trzech samolotach do Smoleńska 6) Tajemnice lotu 7.04.2010 7) Był sobie hangar; Okęcie 2010

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości